tunaCooking - przepisy, jedzenie, desery, obady: Guacamole

Guacamole

By | 11:35 3 comments

Nigdy nie jadłam tak dużo awokado jak podczas ostatnich 3 miesięcy. Co prawda guacamole od dawna jest w czołówce moich ulubionych dipów, ale teraz jestem w stanie jeść je łyżeczką prosto z miski;) Po takiej ilości pochłoniętych porcji oczywiście wypracowałam swoje ulubione połączenia i proporcje.
Samego guacamole nie da się zrobić źle. Polecam potraktować poniższy przepis bardziej jak sugestię i dopracować własne ilości każdego składnika do perfekcji. Pomidor i czosnek nie są punktami obowiązkowymi, ale chociaż spróbujcie raz zrobić z nimi.
Kluczem do sukcesu jest wybranie odpowiedniego awokado. Ja używam tylko odmiany Hass. Ta odmiana ma ciemną fioletową i chropowatą skórkę, a w środku jest delikatne, miękkie i kremowe. Sztuki dostępne w sklepach są dojrzałe i gotowe do spożycia. I dość istotna informacja: ta odmiana wcale nie jest niewiele droższa od zwykłych zielonych awokado (w sklepie, w którym robię zakupy różnica w cenie to 30 groszy). Sam owoc zawiera dużo nienasyconych kwasów tłuszczowych i witaminy A i E, będących źródłem młodości.
Większość dipów często bywa kaloryczna i niezdrowa. Guacamole z chrupiącymi warzywami to super zdrowa alternatywa dla niezdrowych podjadaczy. Do pary możecie zrobić pomidorową salsę (pamiętajcie tylko, aby dać jej chwilę na połączenie się smaków).




GUACAMOLE



2 szt. awokado Hass

0,5 czerwonej cebuli

papryczka chilli

2 ząbki czosnku

5 pomidorów koktajlowych

1 limonka – sok

kolendra

sól



Awokado rozgnieść widelcem w misce.

Posiekać drobno czerwoną cebulę i papryczkę chilli.

Pomidory pokroić w kostkę, a czosnek przecisnąć przez praskę lub drobno posiekać.

Wszystkie składniki zmieszać z rozgniecionym awokado.

Dodać wyciśnięty sok z limonki i posiekaną kolendrę.

Doprawić solą do smaku.







smacznego
Lekkie i szybkie dania na upalne dni Piknik Danie pachnące ziołami. Lato 2015 Uczta pod gołym niebem
Nowszy post Starszy post Strona główna

3 komentarze :

  1. Ciekawa wariacja :)
    Ja daję awokado, sok z limonki, odrobinę soli, czosnek i dymkę - taka najprostsza wersja zdecydowanie pozostaje najwyżej na liście :)
    A jeśli o awokado mowa - ostatnio zakochałam się w paście jajecznej z jego dodatkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O tak, pasta jajeczna z awokado brzmi pysznie. Chętnie zjem coś takiego przy najbliższej okazji :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nominowałam Cię do Libster Award, po więcej informacji zapraszam do mnie http://ugotuj-z-marta.blogspot.com/2015/08/libster-award-nominacja.html pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń