tunaCooking - przepisy, jedzenie, desery, obady: Szakszuka

Szakszuka

By | 21:50 Leave a Comment

Jakiś czas temu kupiłam książkę Jerozolima Yotam Ottolenghi i Sami Tamimi. Kolekcję książek kucharskich mam sporą, ale i tak nie mogłam się już doczekać, aż będę mogła przetestować przepisy w niej zawarte. Pogotowałam, potesowałam, najpierw jeden, potem kolejne i muszę zgodzić się chyba z większością ludzi, którzy mają tą ksiażkę. Jest fantastyczna!
W dzisiejszych czasach, gdy wszystko jest łatwo dostępne i szybko produkowane, nawet książki się „skiepściły”. Kuszą pięknymi zdjęciami, ale na etapie przygotowania potrawy wychodzą błędy. Takie wydawnictwa traktuję raczej jak inspiracje do własnych pomysłów. Ta książka zasługuje na miano najlepszej książki 2014 roku.
Pierwszym przepisem, którym chętnie się podzielę to przepis na szakszukę. Lekko zmodyfikowany, ale dalej pyszny i delikatnie pikantny. W książce zaleca się jedzenie jej z serem labneh, ale ja zastąpiłam go gęstym, zimnym jogurtem greckim. Bardzo też lubię posypać gotową szakszukę posiekaną, świeżą pietruszką.
Niewątpliwym plusem tego dania jest też szybkość z jaką się je robi. Od razu mówię, że z przepisu sosu wychodzi naprawdę sporo. Sos można również zrobić raz i podzielić go na mniejsze porcje. Spokojnie może stać w lodówce i dzięki temu można jeść szakszukę nawet na śniadanie w tygodniu. Po szakszukowym poranku nawet poniedziałek będzie udany!





SZAKSZUKA



olej

1 łyżka harissy

2 łyżeczki koncentratu pomidorowego

2 duże czerwone papryki – pokrojone w małą kostkę

4 ząbki czosnku

1 łyżeczka mielonego kuminu

800 g pomidorów z puszki (dwie puszki)

6 jajek „zerówek”

jogurt grecki

sól

pietruszka




Na patelni rozgrzej odrobinę oleju i dodaj do harissę, koncentrat pomidorowy, paprykę, czosnek przeciśnięty przez praskę, kumin i pół łyżeczki soli. Wymieszaj i smaż na niewielkim ogniu, aż papryki zmiękną.

Dodaj pomidory i duś pod przykryciem ok. 10 minut, aż sos zgęstnieje.

Zrób w sosie niewielkie wgłębienia i delikatnie wbij w nie jajka.

Trzymaj patelnię na ogniu, aż białka się zetną, a żółtka będą dalej płynne.

Gotowe danie zdejmij z ognia o odstaw na kilka minut.

Dodaj zimny jogurt grecki i posyp posiekaną pietruszką.







smacznego


Nowszy post Starszy post Strona główna

0 komentarze :