tunaCooking - przepisy, jedzenie, desery, obady: RISOTTO Z SEREM GORGONZOLA

RISOTTO Z SEREM GORGONZOLA

By | 10:32 2 comments

„Wreszcie” w połowie stycznia przyszła zima. Przyznam, że pasowała mi temperatura lekko na plusie gdy nie zamarzało się na długich spacerach z psem. Oczywiście staram się wyszukiwać różne plusy każdej sytuacji, tak i teraz znalazłam. Zauważyłam, że w taką surową pogodę mam zdecydowanie czystsze sumienie po zjedzeniu tłustych i mocno serowych potraw. Dlatego też mogłam zrobić risotto z gorgonzolą i zajadać się nim aż do ostatniego ziarenka.

Risotto ma mocny serowy smak, dość ostry i wyrazisty. Dzięki dodatkowi wina, nie jest ciężkie. Mam wrażenie, że kieliszek wina dodany przed bulionem nadaje risottu świeży i lekki posmak. Rodzaj wina zależy od własnych upodobań. Ja dodaję wytrawne białe.
 




RISOTTO Z SEREM GORGONZOLA


1 łyżka masła
1 mała cebula
150g ryżu do risotto
60ml białego wina
75g sera gorgonzola
120ml bulionu warzywnego
orzechy włoskie do posypania






Drobno posiekać cebulę.

Na patelni roztopić łyżkę masła i zeszklić cebulę.

Dodać do cebuli ryż i smażyć ok. 1 minuty.

Dodać wino i poczekać aż odparuje (ciągle mieszając).

Ryż zalać bulionem warzywnym, zmniejszyć ogień i poczekać aż bulion się wchłonie mieszając od czasu do czasu (10-15 minut).

Dodać kawałki sera gorgonzola i wymieszać do uzyskania gładkiej kremowej masy.

Na talerzu porcję posypać siekanymi orzechami włoskimi.


smacznego 



Orzech
Nowszy post Starszy post Strona główna

2 komentarze :