tunaCooking - przepisy, jedzenie, desery, obady: BULION Z KACZKI

BULION Z KACZKI

By | 13:06 Leave a Comment

Po warsztatach z kaczki, które były mam wrażenie milion lat temu został mi kaczy korpus i kilka porcji kaczego mięsa. Z korpusu jedyne co mogłam zrobić to bulion do dalszych dań. Tak też siedząc w kuchni i patrząc na powoli pyrkający wywar stwierdziłam, że brakuje tu przepisów „baz”. Takich, które są podstawą do innych dań.

Często gotuję zupy na różnych wywarach, ale bez sensu byłoby podawanie za każdym razem przepisu na bulion więc w składnikach widnieje tylko hasło bulion warzywny, z kurczaka lub żeberek. Stwierdziłam, że z czasem można by uzupełnić te brakujące przepisy o podstawy. Nie będzie tu odkrywania ameryki na nowo, ale mam nadzieję, że okażą się ostatecznie przydatne chociaż dla części czytelników.

Serię rozpoczynam bulionem z kaczki. Bulion można gotować również z całej tuszki lub z dodatkiem podrobów i skrzydełek. Ja podrobów nie miałam, więc w wywarze wylądowała szyjka i korpus. Bulion jest o orientalnym zabarwieniu, bo planuję zrobić z niego zupę pikantno-kwaśną, ale o tym innym razem. Celowo nie ma w nim przypraw, żeby smak dopasować do potrawy, którą dalej się z niego robi. Oczywiście Wy możecie dodać sól, pieprz, liść laurowy i ziele angielski. Myślę, że to niczemu nie zaszkodzi.





BULION Z KACZKI


1 kaczy korpus z szyjką

2 marchewki

1 pietruszka

1 biała część pora

1 mała główka czosnku

20g suszonych grzybów mun

1 cebula dymka

2 papryczki chilli

imbir kawałek ok 2cm

2l wody



  • Do garnka włożyć korpus z kaczki. Kuper można odciąć, wtedy rosół będzie mniej tłusty.
  • Zalać kaczkę wodą i gotować na małym ogniu.
  • W trakcie gotowania zaczną zbierać się szumowiny, które trzeba odcedzać łyżką.
  • Gotować powoli ok 1 godziny.
  • Po tym czasie dołożyć obrane marchewki, pietruszkę, pora, czosnek z odciętą górną częścią główki, suszone grzyby, cebulę, pokrojone papryczki chilli oraz obrany imbir.
  • Dodać niewielką ilość wody i gotować dalej na małym ogniu ok 1-1,5 godziny.
  • Wyjąć warzywa i mięso.
  • Odcedzić wywar i zredukować, tak aby został ok. 1 litr płynu.
  • Podzielić na 4 porcje po 250ml.
  • Taki bulion po ostygnięciu można zamrozić.
  • Podczas gotowania nie przykrywać garnka, żeby wywar nie był mętny.

smacznego


Nowszy post Starszy post Strona główna

0 komentarze :