tunaCooking - przepisy, jedzenie, desery, obady: CZOSNKOWE KREWETKI NA MAŚLE Z CHILI

CZOSNKOWE KREWETKI NA MAŚLE Z CHILI

By | 13:00 1 comment

Do krewetek przekonałam się dopiero jak już byłam dorosła. Pamiętam, że pierwsze moja spotkanie z nimi miałam, gdy pierwszy raz byłam w Łodzi. Trafiłam przypadkowo do jakiejś restauracji i przeglądając kartę stwierdziłam, że nigdy wcześniej nie jadłam krewetek i chętnie bym spróbowała, ale boję się, że mi nie będą smakować. Na szczęście mój współtowarzysz lubił je i zamówił jedna porcję z założeniem, że jak nie będą dla mnie to on zje i nic się nie zmarnuje. Okazało się, że to był strzał w dziesiątkę. 

Z perspektywy czasu jestem w stanie stwierdzić, że zdecydowanie tamte krewetki nie były najlepszymi, jakie jadłam do tej pory. Prawdę mówiąc pokusiłabym się nawet o stwierdzenie, ze były mocno średnie.. ale wystarczające, żeby zachęcić mnie do eksperymentów.

Uwielbiam smak krewetek zmieszany z masłem, żadna oliwa czy olej. W tym przepisie masło jest jednym ze składników sukcesu. A kawałki bagietki maczane w sosie po krewetkach są po prostu poezją. Dodatkowo można podawać je z sosem czosnkowym lub chili, najlepiej zrobionym własnoręcznie.

Danie proste i szybkie, więc warto wypróbować.






CZOSNKOWE KREWETKI NA MAŚLE Z CHILI

0,5kg krewetek
100g masła
7 ząbków czosnku
0,5 ostrej papryczki
bagietka
sól morska
ćwiartki cytryny

Na patelni rozpuścić masło.
Dodać posiekany czosnek i pokrojoną papryczką. Wszystko smażyć przez ok 2 minuty.
Dodać krewetki przesmażyć wszystko chwilę na dużym ogniu.
Posolić do smaku.
Podawać z bagietką i skropione cytryną


smacznego 
Nowszy post Starszy post Strona główna

1 komentarz :

  1. Dochodze do wniosku, ze krewetki maja to do siebie, ze im prosciej sie je przyrzadzi, tym lepiej smakuja. Twoja wersja szalenie mi sie podoba!

    OdpowiedzUsuń