tunaCooking - przepisy, jedzenie, desery, obady: ZUPA Z SOCZEWICY Z KOLOROWĄ PAPRYKĄ

ZUPA Z SOCZEWICY Z KOLOROWĄ PAPRYKĄ

By | 18:00 Leave a Comment
Już jakiś czas temu kupiłam soczewicę, bo chodził za mną jej smak. Kupiłam kilka puszek, schowałam do szuflady i jak to bywa najczęściej, zapomniałam o niej.  Wreszcie przyszedł moment ugotowania z soczewicowej zupy, chociaż pierwotnie w zamyśle były pierogi. Ostatnio jakoś bardziej skupiałam się na daniach lub ciastkach, więc tym chętniej ją zrobiłam.

Wyszła w smaku świeża, mocno paprykowa, trochę jak leczo, tylko bez mięsa i jadalna nawet dla wegan. Same plusy. Przekonuję się coraz bardziej do zastępowania bulionów mięsnych tymi warzywnymi, chociaż są potrawy, w których takiego zamiennika sobie nie wyobrażam niestety.






ZUPA Z SOCZEWICY Z KOLOROWĄ PAPRYKĄ 

1 cebula
łyżka oleju
3 papryki (czerwona, zielona i żółta)
240g soczewicy z puszki
1l bulionu warzywnego
140g koncentratu pomidorowego
ząbek czosnku
sól, pieprz, bazylia do smaku




Cebulę pokroić w kostkę.

Do misy wlać łyżkę oleju. Kolejno wybrać menu, wybierz program (smażenie) – wybór potraw (warzywa) – czas gotowania (za pomocą przycisku minuty wybrać 10 min) – start. Dodać pokrojoną cebulę i smażyć 2 minuty.

Po 2 minutach dodać pokrojona w kostkę paprykę i smażyć do końca czasu od czasu do czasu mieszając.

Po zakończeniu smażenia dodać soczewicę i zalać wszystko bulionem warzywnym. 

Ustawić zupę na 20 minut gotowania. Menu, wybierz program (gotowanie) – czas gotowania (za pomocą przycisku minuty wybrać 20 min) – start.

Po 5 minutach dodać koncentrat pomidorowy i zamieszać. 

5 minut przed końcem gotowania dodać wyciśnięty ząbek czosnku, sól, pieprz i bazylię do smaku.

Zupę można podawać z odrobiną śmietany. W wersji wegańskiej bez śmietany też jest pyszna.

smacznego
Nowszy post Starszy post Strona główna

0 komentarze :