tunaCooking - przepisy, jedzenie, desery, obady: MIGDAŁOWO-POMARAŃCZOWE CIASTO Z RABARBEREM

MIGDAŁOWO-POMARAŃCZOWE CIASTO Z RABARBEREM

By | 13:50 1 comment
Sezon rabarbarowy w pełni, a ja dopiero teraz skusiłam się na jakiś rabarbarowy smakołyk. Przyznam się, że nigdy wcześniej sama nie robiłam nic z rabarbaru, więc jak już kupiłam wielki pęk to szalałam w kuchni przez dwa dni. Na początek poszło ciasto rabarbarowe.

Przeglądając różne przepisy w internecie natrafiłam na stronę magazynu Sainsbury z którego wzięłam przepis. Finalna wersja została lekko zmodyfikowana, dodałam połowę mniej posiekanych migdałów ( a i tak w cieście jest ich bardzo, bardzo dużo) i zamiast samo rosnącej mąki dałam mieszankę sody i proszku do pieczenia.

Ciasto wychodzi wilgotne, z pomarańczowym aromatem. Słodki smak złamany kwaśnym rabarbarem. Migdały w środku chrupią i nadają interesującą konsystencję. Letnie owocowe aromaty. Mi smakowało bardzo, więc pomimo że przepis nie był testowany kilkukrotnie to polecam.
 


MIGDAŁOWO-POMARAŃCZOWE CIASTO Z RABARBEREM

550g rabarbaru
150g miękkiego masła
150g cukru
2 jajka
starta skórka z jednej pomarańczy
100g mąki
100g posiekanych migdałów
2 łyżeczki proszku do pieczenia
0,5 łyżeczki sody oczyszczonej
płatki migdałów do posypania




  • Piekarnik nagrzać do 180C.
  • W misce utrzeć mikserem na gładką puszystą masę masło i cukier.
  • Dodać jajka i startą skórkę z pomarańczy. Wszystko wymieszać.
  • Do masy dodać pokruszone migdały.
  • Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i sodą oczyszczoną.
  • Przesiać do masła z cukrem i wymieszać do momentu aż składniki się połączą.
  • Formę wyłożyć papierem do pieczenia.
  • Przełożyć połowę masy i poukładać na niej część pokrojonego rabarbaru.
  • Posypać cukrem i przykryć pozostałą częścią ciasta.
  • Na wierzchu ułożyć pozostały rabarbar, posypać cukrem i płatkami migdałowymi.
  • Piec ok. 1 godzinę, do momentu aż ciasto nabierze złotego koloru.
  • Wyjąć z piekarnika i wystudzić w formie przed przełożeniem na kratkę. Podawać całkowicie schłodzone.







smacznego 

Akcja rabarbar - IV edycja Czerwone owoce w roli głównej
Nowszy post Starszy post Strona główna

1 komentarz :

  1. domowe, po zdjęciach widać, że przepyszne!:)
    Pozdrawiam ciepło i dziękuję za udział w rabarbarowej akcji!

    OdpowiedzUsuń