... tunaCooking ...: MIGDAŁOWO-POMARAŃCZOWE CIASTO Z RABARBEREM ALMOND ORANGE RHUBARB CAKE

20 cze 2013

MIGDAŁOWO-POMARAŃCZOWE CIASTO Z RABARBEREM
ALMOND ORANGE RHUBARB CAKE




Sezon rabarbarowy w pełni, a ja dopiero teraz skusiłam się na jakiś rabarbarowy smakołyk. Przyznam się, że nigdy wcześniej sama nie robiłam nic z rabarbaru, więc jak już kupiłam wielki pęk to szalałam w kuchni przez dwa dni. Na początek poszło ciasto rabarbarowe.

Przeglądając różne przepisy w internecie natrafiłam na stronę magazynu Sainsbury z którego wzięłam przepis. Finalna wersja została lekko zmodyfikowana, dodałam połowę mniej posiekanych migdałów ( a i tak w cieście jest ich bardzo, bardzo dużo) i zamiast samo rosnącej mąki dałam mieszankę sody i proszku do pieczenia.

Ciasto wychodzi wilgotne, z pomarańczowym aromatem. Słodki smak złamany kwaśnym rabarbarem. Migdały w środku chrupią i nadają interesującą konsystencję. Letnie owocowe aromaty. Mi smakowało bardzo, więc pomimo że przepis nie był testowany kilkukrotnie to polecam.
 


MIGDAŁOWO-POMARAŃCZOWE CIASTO Z RABARBEREM

550g rabarbaru
150g miękkiego masła
150g cukru
2 jajka
starta skórka z jednej pomarańczy
100g mąki
100g posiekanych migdałów
2 łyżeczki proszku do pieczenia
0,5 łyżeczki sody oczyszczonej
płatki migdałów do posypania




Piekarnik nagrzać do 180C.
W misce utrzeć mikserem na gładką puszystą masę masło i cukier.
Dodać jajka i startą skórkę z pomarańczy. Wszystko wymieszać.
Do masy dodać pokruszone migdały.
Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i sodą oczyszczoną.
Przesiać do masła z cukrem i wymieszać do momentu aż składniki się połączą.
Formę wyłożyć papierem do pieczenia.
Przełożyć połowę masy i poukładać na niej część pokrojonego rabarbaru.
Posypać cukrem i przykryć pozostałą częścią ciasta.
Na wierzchu ułożyć pozostały rabarbar, posypać cukrem i płatkami migdałowymi.
Piec ok. 1 godzinę, do momentu aż ciasto nabierze złotego koloru.
Wyjąć z piekarnika i wystudzić w formie przed przełożeniem na kratkę. Podawać całkowicie schłodzone.




 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------

ALMOND ORANGE RHUBARB CAKE

550g rhubarb
150g softened butter
150g sugar
2 eggs
finely grated zest of 1 orange
100g flour
100g chopped almonds
2 tsp baking powder
0,5 tsp baking soda
flaked almonds


Preheat the oven to 180C to 350F.
Put the butter and sugar in a bowl and cream together until pale and fluffy.
Whisk in the eggs and orange zest.
Add chopped almonds.
Sift over the flour and baking powder and mix well.
Line a baking pan with parchment paper.
Put half the mixture into the tin. Arrange half the rhubarb on top, keeping it away from the edges of the tin.
Sprinkle over 1 tablespoon of the extra sugar.
Spoon over the rest of the cake mixture.
Arrange the rest of the rhubarb on top. Scatter over the flaked almonds and sprinkle with the remaining extra sugar.
Bake for 1 hour until golden.
Leave in the tin to cool before transferring to a wire rack. Do not serve warm, allow to cool completely.





smacznego / bon appetit

Akcja rabarbar - IV edycja Czerwone owoce w roli głównej

1 komentarz:

  1. domowe, po zdjęciach widać, że przepyszne!:)
    Pozdrawiam ciepło i dziękuję za udział w rabarbarowej akcji!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...