tunaCooking - przepisy, jedzenie, desery, obady: SERNIK NOWOJORSKI

SERNIK NOWOJORSKI

By | 17:06 4 comments

Ostatnio chodzą za mną serniki. Nie jakieś wymyślne z niesamowitymi dodatkami, tylko takie zwykłe, które przypominają smak sernika z dzieciństwa. Dobry ser, jajka zerówki i prawdziwa wanilia z odrobiną skórki z cytryny... to są zdecydowanie smaki, za które jestem w stanie oddać wiele. Serniki pieczone kocham miłością totalną, ale najbardziej lubię smak surowej masy sernikowej. Ten zapach i smak to jest coś, co całkowicie przenosi mnie w dzieciństwo. W krótką chwilę widzę siebie stojącą przy kuchennym stole w mieszkaniu dziadków pod oknem. Widzę kamienną misę i mieszadło, którym sernik był mieszany. Ba, słyszę w głowie nawet ten dźwięk, który wydawała łyżka szorująca o kamienne naczynie. Do tego wszystkiego masa sernikowa wylizywana z misy... to były cudowne czasy.

Ten sernik najbardziej mi je przypomina. I nawet jeśli w serze zostanie kilka grudek to nadal jest pyszny i przynosi cudowne wspomnienia, chociaż to nie jest babcina receptura. No i ilość pracy do zrobienia ciasta jest prawie znikoma;)


NEW YORK CHEESECAKE



160 g herbatników

70 g masła

1 kg sera białego tłustego (w temperaturze pokojowej)

320 g cukru

55 g skrobi kukurydzianej

0,5 cytryny – skórka

7 g esencji waniliowej

5 jajek (w temperaturze pokojowej)

2 żółtka

140 g śmietany 18%



Piekarnik nagrzać do temperatury 175ºC.

Masło roztopić w rondelku.

Herbatniki pokruszyć, zalać stopionym masłem i wymieszać.

Blachę wyłożyć papierem do pieczenia i ułożyć spód z pokruszonych herbatników.

Ser zmielić w maszynie do mielenia mięsa lub rozdrobnić blenderem na gładką pastę.

W misie miksera utrzeć na gładko płaskim mieszadłem i powoli ser z cukrem.

Wymieszać skrobię kukurydzianą, startą skórkę z cytryny i esencję waniliową. Mieszankę dodać do masy serowej.

Dodać do sera jajka i żółtka. Powoli mieszać. Kolejne jajko dodawać po wmieszaniu się w masę całkowicie poprzedniego.

Na końcu wmieszać śmietanę.

Masę sernikową wylać do formy na spód z ciasteczek.

Piec około 45 minut.

Po upieczeniu schłodzić w piekarniku, nie wyjmować.














smacznego


A Ty w jaki dzień świętuJESZ?
Nowszy post Starszy post Strona główna

4 komentarze :

  1. Pyszny! Ooo i ten sos, przepadłam :) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm, cudowny :)
    Też mam takie wspomnienia, choć nie z sernikiem związane :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeju wygląda przepieknie <3
    Nowy York to mój wakacyjny cel w tym roku! <3 Musze więc najpierw zrobić ten przepis !

    OdpowiedzUsuń
  4. Zachęcam, bo jest pyszny no i jeszcze nie miałam sytuacji, żeby nie wyszedł :) Jeśli będziesz miała fotki to koniecznie podeślij. Smacznego :)

    OdpowiedzUsuń