tunaCooking - przepisy, jedzenie, desery, obady: CHRUPIĄCE PIERNICZKI

CHRUPIĄCE PIERNICZKI

By | 10:43 5 comments

Co roku na Święta piekę pierniki. Pierwotny przepis pochodzi z książki kucharskiej dla dzieci, którą dostałam gdy byłam mała. Tak się przyjął, że powstają co roku.

Pierniczki są chrupiące i nie za słodkie. Gdy zostawimy je w słoiku z kawałkiem jabłka powinny zrobić się miękkie, chociaż ja jestem ogromną fanką maczania ich w herbacie.

Dziś już nikt pewnie nie będzie gotować i piec, a wszystkie przygotowania już dobiegają ku końcowi, ale może za rok przepis się przyda. Chociaż przyznam się, że ja pierniczki piekę i jem nie tylko na święta, po prostu lubię ich korzenny smak.

Wszystkiego Najlepszego i Wesołych Świąt

 
 



CHRUPIĄCE PIERNICZKI



75g masła

2 jajka

275g mąki

50g miodu

100g brązowego cukru

1 łyżeczka cynamonu

1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia

1,5 łyżeczki przyprawy piernikowej



W misce wymieszać suche składniki: mąkę, cukier, cynamon, proszek do pieczenia i przyprawę piernikową.

Dodać masło i posiekać w mące. Rozetrzeć palcami aż powstaną „okruchy chleba”.

W oddzielnym naczyniu jajka zmieszać z miodem.

Dodać mokre składniki do mąki i wyrobić ciasto. Powinna powstać kula elastycznego ciasta.

Ciasto zawinąć w folię i wstawić do lodówki na 30 minut.

Piekarnik nagrzać do 170C.

Ciasto rozwałkować na ok 3 mm i powycinać pierniczki.

Piec ok 10-15 minut aż brzegi się zarumienią.








smacznego

Nowszy post Starszy post Strona główna

5 komentarzy :