tunaCooking - przepisy, jedzenie, desery, obady: NORWESKI SERNIK - OSTEKAKE

NORWESKI SERNIK - OSTEKAKE

By | 16:47 5 comments

Wreszcie czas powrotu po dość długiej przerwie. Nie obijałam się przez ten czas, a cisza wynikała z tego, że moja ładowarka do laptopa niestety nie wróciła ze mną do domu.

Tak więc podczas czterodniowego wypadu do Oslo miałam okazję spróbować kilku dań ze składnikami dostępnymi tylko w kilku miejscach na świecie. Na facebooku można zobaczyć fotki pysznego gulaszu z łosia, któremu towarzyszył stek z renifera i stek z wieloryba. Wszystkie dania miały swój unikalny smak i były przepyszne. W polskich warunkach trudno byłoby odtworzyć te smaki, ale gdybym miała do nich dostęp to chętnie podjęłabym takie wyzwanie.

Następnego dnia jadłam tradycyjny norweski deser. W Norwegii nie mają zbyt wielu tradycyjnych deserów i wypieków. Najpopularniejsze to ciasto czekoladowe, podobne do naszego swojskiego murzynka i ostekake, coś na kształt sernika na zimno.

Osobiście nie jestem fanką serników na zimno i jeśli nie jest on z piekarnika to nie jest wart mojego zainteresowania, ale to ciasto wyjątkowo przypadło mi do gustu. Być może przez konsystencję którą ma. Nie za bardzo lubię gdy sernik ma galaretkowatą konsystencję. Ten jest inny, bo jest kremowy i pomimo dodatku galaretki nic złego się z nim nie dzieje. Delikatny słodki smak z lekką nutą cytrynowego aromatu. Następnym razem planuję wprowadzić dodatkową modyfikację i zamiast galaretki cytrynowej dodać sok z cytryny ze startą skórką i żelatynę. Dzięki temu smak powinien wyjść bardzo delikatny i naturalny. Zachęcam do testowanie i modyfikacji.



NORWESKI TRADYCYJNY SERNIK - OSTEKAKE



180g herbatników pełnoziarnistych

100g masła

200-250g serka Philadelphia

100g cukru pudru

0,5 łyżeczki pasty waniliowej

200g śmietany 12%

200g słodkiej śmietanki 36%

0,5 opakowania cytrynowej galaretki





  • Piekarnik nagrzać do temperatury 170C.
  • Roztopić masło.
  • Pokruszyć herbatniki i zmieszać z roztopionym masłem.
  • Wyłożyć masę herbatnikową na spód formy do ciasta i ugnieść palcami.
  • Podpiec spód w piekarniku przez ok. 10 minut.
  • Rozrobić połowę galaretki cytrynowej w gorącej wodzie i zostawić do ostygnięcia, ale tak, aby była cały czas płynna..
  • Serek Philadelphia wymieszać z cukrem pudrem, śmietaną i pastą waniliową.
  • Dodać schłodzoną ciągle płynną galaretkę.
  • Ubić słodką śmietanę na pianę i dodać do masy z serka.
  • Masę sernikową wylać na spód z pokruszonych herbatników i wstawić do lodówki do stężenia najlepiej na całą noc.
  • Przed podaniem udekorować owocami.



smacznego


Nowszy post Starszy post Strona główna

5 komentarzy :

  1. Wygląda przepysznie :)
    Zapraszam do siebie przyprawzyciekolorami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda naprawdę wspaniale! Również nie jestem wielką fanką serników, ale ten na pewno przypadłby mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda niezwykle apetycznie :)
    Ja lubię serniki na zimno, ale właśnie te kremowe, nie takie strasznie sztywne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Marzę o podróży po Skandynawii! A sernik z pewnością zrobię - choć trochę przybliży mnie do Norwegii :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smacznego:) Polecam wypad chociaż na weekend i spróbowanie dań o które ciężko w innych krajach.

      Usuń