tunaCooking - przepisy, jedzenie, desery, obady: ZUPA HARIRA

ZUPA HARIRA

By | 09:26 Leave a Comment


Czy zrobiliście już podsumowania z poprzedniego roku? Ja tak, i w kilku sprawach przyznaję się głośno, że trochę się zaniedbałam. Między innymi przy prowadzeniu bloga. Zaniedbanie nie trwało chwilę tylko kilkanaście miesięcy. Przez ten czas miałam trochę zajęć związanych z pracą i odwiedziłam wiele ciekawych miejsc. Oczywiście nie znaczy to, że przestałam gotować, ale nawet w domu robiłam to sporadycznie.


Ponieważ zawsze staram się z każdej sytuacji wyciągać wnioski i staram się skupić na pozytywnych stronach wszystkich sytuacji w życiu, tak również zrobiłam tym razem. Po wizytach w kilku państwach z bardzo różnorodną i pyszną kuchnią i świętach, które mnie trochę utuczyły postanowiłam się zabrać za siebie poważniej. Z wyjazdów mam w głowie nowe inspiracje, a święta zmobilizowały mnie do przygotowywania zdrowszych posiłków samodzielnie. Dodatkowym bodźcem okazał się być prezent gwiazdkowy, bo kolejna książka z przepisami zamieszkała w mojej kolekcji.

Z nowymi postanowieniami zakasałam rękawy i zabrałam się do pracy. Na pierwszy ogień poszła zupa Harira. Dlaczego ona? Bo składniki są dość łatwo dostępne, jest ona rozgrzewająca, sycąca i w sam raz na zimę za oknem. Wypełniona warzywami po brzegi. Przepis lekko zmodyfikowałam i tak przez ostatnie kilka dni zajadałam się nią.
Porcja wychodzi spora, a biorąc pod uwagę to, że zupa jest bardzo treściwa spokojnie można ją podzielić na porcje i zamrozić. Zachęcam Was do spróbowania, nawet jeśli za oknem temperatury będą już bliżej 0 stopni.


ZUPA HARIRA

2 łyżki oleju
1 cebula – pokrojona w małe kawałki
2 ząbki czosnku – posiekane
2 łodygi selera naciowego – pokrojone w małe kawałki
2 duże marchewki – pokrojone
1 łyżka imbiru – posiekany
1 łyżka słodkiej mielonej papryki
1 łyżka kurkumy
0,5 łyżki kuminu
1 łyżeczka czerwonej pasty curry
2 łyżki przecieru pomidorowego
1 litr bulionu warzywnego
600 g pomidorów – pokrojonych w kostkę
sok z cytryny
sól
100 g suszonej cieciorki (lub 1 puszka 400 g)
pietruszka
jogurt grecki

Dzień wcześniej zalać cieciorkę wodą i odstawić do nasiąknięcia.
Na patelni podgrzać olej.
Delikatnie obsmażyć cebulę, czosnek, seler i marchewkę.
Dodać imbir, paprykę, kurkumę, kumin i czerwoną pastę curry. Wszystko wymieszać i smażyć aż warzywa zaczną pachnieć przyprawami.
Warzywa przełożyć do garnka. Dodać bulion, przecier pomidorowy i pomidory.
Dodać cieciorkę
Gotować wszystko na małym ogniu około 30 minut.
Dodać sól i sok z cytryny do smaku.
Podawać z jogurtem greckim i spiekaną pietruszką.


smacznego



Niskokaloryczny styczeń 2016


Nowszy post Starszy post Strona główna

0 komentarze :