... tunaCooking ...: CZOSNKOWE KREWETKI NA MAŚLE Z CHILI GARLIC SHRIMPS WITH BUTTER AND CHILI

22 mar 2013

CZOSNKOWE KREWETKI NA MAŚLE Z CHILI
GARLIC SHRIMPS WITH BUTTER AND CHILI



Do krewetek przekonałam się dopiero jak już byłam dorosła. Pamiętam, że pierwsze moja spotkanie z nimi miałam, gdy pierwszy raz byłam w Łodzi. Trafiłam przypadkowo do jakiejś restauracji i przeglądając kartę stwierdziłam, że nigdy wcześniej nie jadłam krewetek i chętnie bym spróbowała, ale boję się, że mi nie będą smakować. Na szczęście mój współtowarzysz lubił je i zamówił jedna porcję z założeniem, że jak nie będą dla mnie to on zje i nic się nie zmarnuje. Okazało się, że to był strzał w dziesiątkę. 

Z perspektywy czasu jestem w stanie stwierdzić, że zdecydowanie tamte krewetki nie były najlepszymi, jakie jadłam do tej pory. Prawdę mówiąc pokusiłabym się nawet o stwierdzenie, ze były mocno średnie.. ale wystarczające, żeby zachęcić mnie do eksperymentów.

Uwielbiam smak krewetek zmieszany z masłem, żadna oliwa czy olej. W tym przepisie masło jest jednym ze składników sukcesu. A kawałki bagietki maczane w sosie po krewetkach są po prostu poezją. Dodatkowo można podawać je z sosem czosnkowym lub chili, najlepiej zrobionym własnoręcznie.

Danie proste i szybkie, więc warto wypróbować.






CZOSNKOWE KREWETKI NA MAŚLE Z CHILI

0,5kg krewetek
100g masła
7 ząbków czosnku
0,5 ostrej papryczki
bagietka
sól morska
ćwiartki cytryny

Na patelni rozpuścić masło.
Dodać posiekany czosnek i pokrojoną papryczką. Wszystko smażyć przez ok 2 minuty.
Dodać krewetki przesmażyć wszystko chwilę na dużym ogniu.
Posolić do smaku.
Podawać z bagietką i skropione cytryną


 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------
 

GARLIC SHRIMPS WITH BUTTER AND CHILI

0,5kg shrimps
100g butter
7 garlic cloves (chopped)
0,5 chili pepper
baguette
sea salt
lemon

Melt butter in a  fryingpan.
Add chopped garlic and sliced chili pepper (without seeds). Fry everything for 2 minutes.
Add shrimps and fry for a while on high heat.
Add salt to taste.
Serve with baguette and few lemon drops.

smacznego / bon appetit

1 komentarz:

  1. Dochodze do wniosku, ze krewetki maja to do siebie, ze im prosciej sie je przyrzadzi, tym lepiej smakuja. Twoja wersja szalenie mi sie podoba!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...