... tunaCooking ...: ZUPA CEBULOWA ONION SOUP

11 lut 2013

ZUPA CEBULOWA
ONION SOUP

Jedną z moich ulubionych zup jest zupa cebulowa. Odkryłam ją stosunkowo późno, ponieważ jak byłam dzieckiem o dziwo nikt jej nie robił. Po kilku próbach i przetestowaniu różnych składników znalazłam idealne proporcje.

Sekretem udanej zupy cebulowej jest długie gotowanie na małym ogniu. Ja całą gotuję na ustawieniu najchłodniejszej pozycji na płycie elektrycznej. Trzeba trochę poczekać i wymaga to cierpliwości, ale zupa to całkowicie wynagradza. Nie warto skracać czasu i ustawiać wyższej temperatury dla przyspieszenia procesu, bo to przyniesie odwrotny skutkiem. Zupa będzie mało aromatyczna i blada.

Grzybów również nie radzę pomijać. Nie są one wyczuwalne w smaku, a w całości komponują się świetnie.

Wegetariańska zupa gotowana na bulionie warzywnym może być trochę jaśniejsza niż ta z bulionu wołowego. Dobrze sprawdza się też wywar gotowany na wędzonych żeberkach lub boczku. Nawet nie wiem, czy nie jest to najsmaczniejsza wersja.

Polecam zatem uzbroić się w cierpliwość i zabrać za robienie zupy. :)
 
 



ZUPA CEBULOWA


12 małych cebul
1 l bulionu (w wersji wegetariańskiej warzywny, oryginalnie zupę gotuje się na bulionie wołowym)
50g masła
2 ząbki czosnku
0,5 łyżeczki cukru brązowego
3-4 plasterki suszonych grzybów
sól, pieprz


bagietka + ser Gruyère


Cebule obrać i pokroić w cienkie pióra.

W garnku z grubym dnem roztopić masło i dodać cebulę. Cały czas pod garnkiem ma być najmniejszy możliwy ogień. W kuchni elektrycznej ja całą zupę robię na pozycji 1. 
 
Gdy cebula się zeszkli dodać czosnek pokrojony w plasterki i brązowy cukier. Wszystko zamieszać i smażyć aż do momentu jak cebula zacznie się karmelizować i stanie się miękka w złotym kolorze. Cebulę trzeba często mieszać, żeby się nie przypaliła.

Cały proces karmelizowania cebuli powinien trwać 0,5-1 godziny. Cebula przez ten czas zmniejszy swoja objętość o ok. połowę.

Nagrzać piekarnik do 160C.

Zalać cebulę bulionem i dodać suszone grzyby. Wszystko gotować na małym ogniu ok. 30 minut.
Dodać sól i pieprz do smaku.

W tym czasie w piekarniku zrobić grzanki i zetrzeć ser.

Zupę nalać do miseczek, dodać grzanki i posypać serem. Zapiekać w piekarniku przez 10 minut, aż do momentu gdy ser się roztopi.

 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------


ONION SOUP

12 small sliced onions
1l stock (wegetable stock is good for vegetarians, but traditionally the soup is made with beef stock)
50g butter
2 garlic cloves
0,5 teaspoon brown sugar
3-4 slices dried mushrooms
salt, pepper to taste

 
baguette + grated Gruyère cheese

Melt the butter i
n heavy-bottom pot and add sliced onions. Don't let the butter heat up too much and keep the heat low. Patience is the secret of good onion soup. (I cook on the 1st heat setting)

When onions wilt add sliced garlic and brown sugar. Stir from time to time. The onions should start to brown. Stir frequently, because onions can't burn.

This process should take 0,5-1 hour. Onions will reduce volume.

Preheat oven to 160C (320F)

When onions are carmelised add stock and mushrooms. Cook for 30 minutes (stoll on low heat).

Add salt and pepper to taste.

During this time toast the baguette.

Pour soup into the bowls, add baguette slices and cheese. Bake for about 10 minutes until cheese will melt and start to brown a little.

Eat the soup while its warm.


smacznego / bon appetit

11 komentarzy:

  1. I zupa pyszna i fotki fajne ;) To mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń
  2. I zupa pyszna i fotki ładne. Wszystko jak trzeba;)

    OdpowiedzUsuń
  3. ale sobie smaka narobiłam :) chętnie wypróbuję Twoją wersję zupy cebulowej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieję, że będzie smakować. W planach jest jeszcze jedna z piwem, na którą przepis ostatnio znalazłam. Mam nadzieje, że również będzie smaczna.

      Usuń
  4. piękne zdjęcia i bardzo apetyczna zupa, ja poszukuje na nią przepisu idealnego i mam nadzieje że to właśnie ten :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. możliwe, jeśli nie będzie idealny to jest przynajmniej bliski ideału;) smacznego

      Usuń
  5. Wygląda super! A można wiedzieć skąd te śliczne białe miseczki?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miseczki są ze sklepu DUKA. To jedna z takich standardowych serii, więc nie powinno być problemu z kupieniem i są jeszcze takie same tylko mniejsze, też bardzo fajne:)

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź, już je namierzyłam w sklepie i faktycznie są cudne, może niedługo zasilą moje kuchenne zasoby :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...